כללים מובילים לכתיבת תסריט מכירה:

תמיד עדיף שיהיה תסריט מכירה, על פני מחסור שלו.
 
יהיו את אנשי המכירות שיתנגדו לתסריט בטענה שזה הופך אותם לרובוטיים ופוגע ביצירתיות, אבל מסתבר שדווקא הם אלה שצריכים אותו הכי הרבה.
תסריט מכירה טוב מספק אחידות וברגע שעוקבים אחריו ומיישמים אותו, מאפשר מעקב אחרי מה שעובד ולתקן מה שדורש תיקון.
 
כשאין תסריט שכזה, מאד קשה לשפר את המצב הקיים, משום שלא ברור מי עושה מה (עד שמאזינים לשיחות המכירה).
בכל מקום שהצלחתי להטמיע שימוש בתסריטי מכירה, היה שיפור במכירות.
אחרי שאיש המכירות שולט בתסריט המכירה – ממש יודע אותו בעל פה וזה נשמע טיבעי, יש מקום ליצירתיות ובאמת, מבדיקה, מסתבר שאנשי המכירות הטובים ביותר שנשמעים מאד יצירתיים, התחילו מתסריט מובנה שהם השתמשו בו במדויק, ואחר כך כש”עמוד השדרה” הזה היה במקום, הם יכלו להרשות לעצמם יצירתיות ואפילו שיפרו את הקיים. 

תסריט מכירה, אמור להכיל את הדברים הבאים:

1

ברכה, ואמירת תודה על השארת הפרטים/התעניינות במקרה של ליד נכנס:
    “שלום, אני מדבר עם ______
    נעים מאד, מדבר ____ מחברת ______ ראיתי שהשארת פרטים לגבי _____
    אז קודם כל, תודה על ההתעניינות/השארת הפרטים, וכו’….”
* נתון מפתח הוא, שזה שמודה, הוא זה ששולט ושליטה הינה גורם מרכזי במכירה.

2

צריך לאפשר ללקוח לדבר כמה שיותר מהר ולהיות מאד קשובים, על מנת לקלוט את הדברים הבאים:
  • קצב הדיבור שלו
  • מידת המוחצנות שלו (עד כמה הוא תקשורתי ופתוח)
  • לנסות לקלוט במידת האפשר את היקף אוצר המילים שלו.
* הרעיון הוא, שזה שמולי נוטה לשתף פעולה עם מי שדומה לו ולכן אני צריך להתקרב, כמה שיותר ללקוח, מבחינת הנ”ל.
למשל, לדבר בחברמניות יתרה, עם לקוח מופנם, ירחיק אותו ממני.

3

לא לאפשר שום הסחת דעת: כל דבר שיכול לגרום לי לא להיות מרוכז לחלוטין בלקוח שמולי, חייב להיות מטופל לפני (ילדים שיכולים פתאום להכנס ולהפריע“, אוכל על האש, וכו‘…)

 * הרעיון הוא, שכשאני מול לקוח, זה זמן קדוש שבו אני אמור להיות 100% עם הלקוח בפול הקשבה וריכוז.

3

לאחר ההקדמה, שצריכה לקחת מספר שניות בלבד, צריך לשאול את הלקוח לגבי מה שמעניין אותו:
איזה מידע אני יכול לתת לך?” אולגבי מה היית רוצה לקבל מידע?”

* הרעיון מאחורי התסריט הזה, הוא שכל לקוח שהשאיר פרטים, בהכרח מעוניין לקבל איזשהו מידע, כך שבאמירה מהסוג הנ”ל, אני נמצא על קרקע בטוחה, מה שלא בהכרח נכון לגבי הנכונות שלו לרכוש כרגע, או לקבל עזרה

תסריטי מכירה אמורים כמו כן, לכלול את השאלות שמגלות צורך והתאמה, של הלקוח אלינו ואת ההתאמה שלנו ללקוח.

שאלות איכותיות, עוזרות לבנות אמון, מפגינות מקצועיות מצידנו ועוזרות לסגור את הלקוח (כי עלינו על מה שבאמת חשוב לו), בין אם מדובר על לסגור אותו לפגישה, או לסגור אותו על מוצר או שירות ספציפיים.

חשוב לתרגל את צורת שאלת השאלות בצורה מתעניינת – הלקוח אמור לעניין אתכם וכשזה אמיתי, הלקוח נוטה לשתף פעולה ולענות בכנות.

כל תסריט מכירה יכלול משפטי סגירה כמו גם תסריטים לטיפולים בהתנגדויות שכיחות.

לכל לקוח, יש נקודת פתיחה וצריך ללמוד איך לדבר עם כל סוג של לקוח – מלקוח שאומר שזה לא רלוונטי, או שלא זוכר שהשאיר פרטים ועד ללקוח שחיכה בפול עניין לשיחה שלי (הם כולם יכולים להתברר כלקוחות טובים).
כמובן שכשמדובר, בשיחות יזומות (לכאלה שיכולים להיות רלוונטיים אבל לא מצפים לשיחה ממני) התסריט יראה שונה, וחלים עליו מספר כללים מנחים שיאפשרו לכם למשוך את תשומת הלב של המועמד, לעניין אותו ולמכור לו.

יש כמובן הבדל בין תסריטי מכירה בטלפון לבין תסריטים של מכירות פרונטליות, אבל שני המקרים, דורשים תקשורת טובה והובלה דרך מסלול ברור וידוע מראש.

כל תסריט מכירה טוב, יכלול את הגישות של שליטה והובלה שמקובלות על הלקוח ומאפשרות שיתוף פעולה מצדו.

חשוב להבין את עקרונות המכירה מאד טוב, משום שמנסיון, כשיש רק תסריט מכירה, בלי ההבנה של הסיבות, מדוע הוא בנוי בצורה שהוא בנוי, זה אף פעם לא מחזיק מעמד.

לכן חשוב ללמוד מכירות בנוסף לשימוש בתסריט,
אבל בכל מקרה, לעבוד עם תסריט גם ללא ידע עמוק במכירות, יעבוד טוב יותר מאשרסגנון חופשי“.

אנחנו יודעים לבנות תסריטי מכירה ייעודיים לעסק שלך בין אם מדובר במכירה טלפונית או פרונטלית ובין אם זו שיחה נכנסת או שיחה יזומה.

לפרטים נוספים צרו קשר עוד היום:

או בטלפון 052-5684141 או 052-4454387