למה מכירות?

WhatsApp Image 2020-08-04 at 15.51.09

לאחר 30 שנים שבהם אני מאמן ומדריך מכירות, הגעתי למסקנה סופית שמסתובבים המון נתונים שגויים לגבי מכירות, שגורמים לבעלי עסקים ואנשים שאמורים למכור והרבה, להירתע מהנושא, דבר שמונע מהם ללמוד את התחום בכנות, ולהצליח כמו שהם יכלו, אלמלא הרתיעה הזו.

מכירות כמו הרבה תחומים אחרים הינו נושא שיש בו כללים, חוקים וכלים, שאם מיישמים אותם ניתן להביא למידה מינימלית של אקראיות ומידה מקסימלית של שליטה.

הבעיה היא שהתעללו בנושא והפכו אותו למרתיע, בין עם על ידי “אנשי מכירות” שהשתמשו במניפולציות ושקרים על מנת למכור, ובין עם על ידי “שיטות” לימוד שדגלו בדברים דמויי היפנוזה והשפעות של סוגסטיה על הלקוח על מנת לגדום לו לקנות, ללא קשר לצורך אמיתי או לטיב המוצר או השירות.

מדוע שאנשים ירתעו כל כך מאנשי מכירות או מהעיסוק במקצוע?

במיוחד לאור העובדה, שמכירות נמצאות בקו החזית של כל עסק או פעילות ומהוות את נקודת השבירה הצלחה והחמצן של כל עסק, אין כאן מקום לרתיעה או בלבול. אין כאן אפילו מקום להימנעות מהנושא מצד בעל העסק או החברה והעברת מלא האחריות לאיש מכירות שהוא מגייס.  בהחלט אמורים להיות לו אנשי מכירות טובים, אבל זה גם הכרחי שהוא עצמו יתמצא בתחום, אחרת “ימכרו” לו הסברים ותירוצים לאי הצלחה למכור, שלא מהווים את הסיבה האמיתית – איש המכירות עצמו ולא יקדמו את העסק.

אם תשאלו אנשים מסביבכם מה הם חושבים על אנשי המכירות הממוצעים, תחשפו להרבה בלבול ונתונים סותרים. הדעה הרווחת על אנשי המכירות היא בעיקרה שלילית וזה בגלל אנשי המכירות שהוציאו לנושא שם רע.

בואו תסתכלו על עצמכם  – מה אתם חשים כלפי אנשי מכירות, או כלפי הנושא?

האם איש מכירות אי פעם הוליך אתכם שולל?

האם הבטיחו לכם אי פעם משהו במעמד המכירה שלא קוים?

האם איש המכירות היה נחמד ואינטנסיבי ומלא אכפתיות במהלך המכירה ואחר כך די נעלם?

האם אנשי מכירות התנערו מאחריות, לאחר שמשהו בשירות או באספקה השתבש?

אוקי, אני משוכנע שמכל מה שכתבתי לעיל, התנסיתם לפחות בחלק מהדברים.

אז איפה זה שם אתכם כלקוחות, במעמד המכירה? מה רמת האמון שאתם נותנים כיום באיש מכירות שבא למכור לכם?

אני משוכנע, שרובכם, די על המשמר ולא ממהרים לתת אמון.

הסיטואציה הזו יוצרת מצב שכשמישהו פותח עסק וניתקל בעובדה שהוא צריך למכור, הוא לא ניגש לעניין בחדווה ובעניין.  הוא מקווה שהמוצר או השירות ימכרו את עצמם, מה שכמעט אף פעם לא באמת קורה.    קיימת רתיעה מהתמדה, התעקשות ושכנוע אצל רוב האנשים שצריכים למכור.    שוב, זה קורה בגלל שנעשו עליהם טעויות במהלך המכירה ובגלל רעיונות שגויים לגבי מה זו מכירה נכונה.

זה יכול ללכת רחוק אחורה לילדות שבה הרתיעו את הילד מלעמוד על שלו, או להתעקש : “תלמד לקבל גם לא” , “אל תהיה עקשן”,  “תתעסק עם העניינים שלך” – הם משפטים רווחים בקרב הורים חסרי סבלנות שלא חושבים על ההשלכות של מה שהם “מוכרים” לילד.

עדיין, אם תבחנו ותלמדו את אנשי המכירות הטובים ביותר, שבונים קריירות של מכירות, תגלו אנשים ישרים שמוכרים מוצרים או שירות שבאמת תורמים, אתם תגלו שהם מתעקשים עם הלקוחות שלהם, משכנעים ומשפיעים, אבל הם עושים את זה מתוך אכפתיות ורצון כנה לעזור ולשפר את מצבו של מי שמולם.

הם מאמינים במה שהם מוכרים והם נהנים מההנאה וההצלחה של הלקוחות שלהם, לפחות כמו שהם מרוצים מעמלות המכירה שלהם.

באכפתיות אמיתית טמונה עוצמה וכשהיא כנה, הלקוח חש בה ומוותר על חלקים גדולים מספקותיו ומחוסר האמון שלו.

אז כל  מכירה טובה צריכה לכלול את האלמנטים הבאים:

  • וודאות ואמונה של איש המכירות במה שהוא מוכר
  • אכפתיות אמיתית ורצון כנה לעזור
  • התמדה והתעקשות על מנת לבצע את המכירה…
  • וכל זאת לא רק עבור העמלה, אלא בעיקר על מנת לעזור ללקוח שמולך!

אז מה זה אומר לנו מבחינת ההגדרה של מכירה – מה זו בעצם מכירה?

הלקוח יגיע אליכם לא פעם (גם אם הוא זה שהשאיר פרטים) עם חוסר אמון ודעות שליליות לגבי מוכרים ,בורות , נתונים שגויים , דעות קדומות , פחדים , רתיעה מהנושא, ועוד…

זה הופך מייד את נושא המכירות לתחום מאתגר שעוסק בדברים הבאים, שצריך להפוך למיומנים בהם:

  • שכנוע
  • השפעה
  • הובלה
  • גרימת תוצאה
  • נכונות ויכולת לשנות את הדעה של אחרים
  • תקשורת מעולה, על מנת להבין ולהיות מובן
  • התמדה ועיקשות עד לביצוע המכירה.

במהלך כל השנים שבהם הדרכתי והכשרתי אנשי מכירות ובעלי עסקים הצלחתי לבודד את מה שעובד  – הכללים החוקים והכלים שמהווים גוף שלם של ידע, שנקרא מכירות.

לא עניין אותי ללמד עוד כמה טכניקות ו”שיטות”

עניין אותי ליצור שינוי בגישה , במהות.

במהלך השנים הצלחתי ליצור הרבה אנשי מכירות טובים, אבל זה רק בגלל ששמתי כל כך הרבה דגש על הגישות שנמצאות בבסיס של מכירה טובה.

תמיד טענתי שברגע שבאמת מבינים, ניתן להפוך להיות יצירתיים וכל הנושא הופך להיות עניין של מיומנות ואומנות.

אני גאה לומר שיצרתי לא מעט אומנים בתחום המכירות אבל זה רק בזכות ההבנה העמוקה שיש לי בנושא וברצון העז שלי שלאחרים יהיה את הידע הזה.

חלק מאנשי המכירות שהכשרתי , הפכו לאנשי מכירות אפילו טובים ממני.

אני מאד מרוצה – מורה טוב הוא מורה שיוצר דור המשך עוד יותר טוב ממנו.

שליטה  במכירה היא האומנות של להוביל מישהו אחר דרך מסלול של מכירה, שכתוצאה גם אתה וגם הלקוח מבינים באמת מה הוא צריך ולמה והלקוח השתכנע לחלוטין בפתרון וביתרון של מה שאתה מציע וגרמת לו לבצע את צעד הרכישה, בו הוא מוותר על הכסף שלו על מנת לרכוש את מה שיש לך.

 

כשחקרתי את נושא השליטה במכירה,  גיליתי שיש 11 גורמים עיקריים שכשמבינים ומיישמים אותם, הופכים את עניין ההובלה ולהשליטה במכירה לחלקים ומהנים.

לאחרונה הפקתי קורס אינטרנטי שמלמד את העקרונות הללו.

הקורס הזה נותן את הבסיס לכל מכירה שהיא ויעזור לך לסגור הרבה יותר.

הקורס מחולק ל 11 שעורים שכל שיעור מלמד עיקרון אחד של שליטה במכירה.

למעשה כל עיקרון כשהוא יהיה מובן וייושם, יכול לשפר לך את המכירות במיידי, שלא לדבר על הבנה ויישום של כל 11 העקרונות.

הקורס הוא קורס ממוקד וחד שנותן את מה שצריך  – לא פחות ולא יותר. זה קורס מושקע שהוקלט באולפן  ובין שיעור לשיעור יש כמה שאלות אמריקאיות דרכן ניתן לבחון את ההבנה של השיעור.

הקורס נמכר כעת בגלל התקופה ובגלל ההבנה שלי של עד כמה הידע הזה נחוץ לכל עסק, ב 66% הנחה.

לקבלת הפרטים המלאים על הקורס, לחצו כאן  והירשמו עוד היום!

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *